|
De RVS is voor ouders, die hun kind aan ons toevertrouwen, een betrouwbare, betrokken en verantwoordelijke partner in de opvoeding en ontwikkeling van hun kind. We vinden het dan ook belangrijk om als school in verbinding te staan met ouders door te zorgen voor een open en eerlijke dialoog. Leren gaat gepaard met vallen en opstaan. Wij zijn er om successen te vieren, kinderen bij te staan om problemen te overwinnen en ondersteuning te geven bij datgene wat voor het kind een belemmering betekent.
Datgene wat ons allen bindt, is de optimale ontwikkeling van kinderen. Dit willen we de volle aandacht geven. We willen kinderen een zo breed mogelijke basis meegeven. Het onderwijs richt zich daarom op alle ontwikkelingsgebieden: cognitief, fysiek en sociaal emotioneel. Daarbinnen vinden we creatief denken en het ontwikkelen van vaardigheden heel belangrijk. De theorie van meervoudige intelligentie helpt ons aan de noodzakelijke invalshoeken voor dit onderwijs.
Een kind komt tot leren in een omgeving waarin hij zich veilig voelt. Vanuit onze protestants-christelijke identiteit betekent dit dat we respectvol met elkaar omgaan en zorg hebben voor elkaar. Kinderen en ouders ervaren onze school als veilig. De school creëert veiligheid door duidelijkheid en structuur te bieden. Dit gebeurt in de vorm van leefregels (fijn, veilig, rustig, netjes). Deze regels voor ons gedrag kaderen de pedagogische ruimte voor leerlingen en leerkrachten. Uitgangspunt is dat kinderen fouten mogen maken om te leren. Pesten wordt niet geaccepteerd.
Mooie ervaringen in de kindertijd worden de kostbaarste bagage voor het leven. De bagage die wij de kinderen meegeven, zorgt ervoor dat ze zelfstandig in de maatschappij kunnen staan en zich bewust zijn van de verantwoordelijkheid jegens zichzelf, hun naasten en de wereld waarin zij wonen. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen open en nieuwsgierig in het leven staan en hun unieke, waardevolle bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. |
|