Roelof Venema School

Op de Roelof Venema School word je uitgedaagd om je eigen grenzen te ontdekken en ze te verleggen. Doordat we op een plek staan waar veel hoog opgeleide mensen wonen krijgen we kinderen binnen die veel bagage meekrijgen van huis uit en moeten we onderwijs bieden van een niveau boven het landelijk gemiddelde.
Uitdagend onderwijs geven, dat deze kinderen blijft boeien, vraagt van leerkrachten het vermogen om creatief en kundig de juiste lesstof op het juiste moment aan te bieden.
Differentiatie is een noodzaak, want logischerwijs zijn lang niet alle kinderen in staat om alle uitdagingen aan te gaan. Ook hebben we kinderen met specifieke hulpvragen door handicaps of leerproblemen. Om dan je onderwijs passend te maken vraagt om veel begrip, zorg en om jouw specifieke en gerichte aandacht.
Op de Roelof leer je het verschil te maken als leerkracht.
En wil je je vaardigheden aanscherpen om jouw keuzes in jouw onderwijs te kunnen verantwoorden aan kritische en deskundige ouders, dan kan je ook bij ons terecht.
Wij geloven dat als school, ouders en kind samenwerken, we het beste uit het kind kunnen halen.
En last but not least hebben we een collegiaal team dat je graag verder helpt en het leuk vindt om kennis te delen. Je hoort erbij op de Roelof.
We willen je graag ontmoeten. Voel je vooral welkom!